Tijekom rada sa carinskim sustavom (slanje i preuzimanje poruka) mogu se dogoditi greške. One mogu biti uzrokovane problemima u komunikaciji s G2B servisom ili neispravnom (nepotpunom) registracijom gospodarskog subjekta (Vaše tvrtke) i njegovih zaposlenika za korištenje usluga eCarine.
Ovo je lista najčešćih grešaka vezanih za G2B komunikaciju i registraciju, a poredane su prema učestalosti pojavljivanja.
Sustav se nije odazvao u očekivanom vremenu Do ove greške će doći ako eCO ne uspije uspostaviti komunikaciju s G2B servisom. Tri problema mogu ovo uzrokovati:
Rješenje: Jedan od načina na koji možete brzo provjeriti ima li Vaše računalo pristup internetu je otvaranjem internetskog preglednika (IExplorer, Firefox, Chrome i dr.) i učitavanjem određene stranice (primjerice, www.google.hr). Ako se stranica ne učita, znači da Vaše računalo nema vezu s internetom. Ako problem ne uspijete otkloniti sami, kontaktirajte Vašu IT službu ili pružatelja internetskih usluga.
Rješenje: Kontaktirajte podršku Carinske uprave (helpdesk@carina.hr) kako biste saznali postoje li problemi u radu G2B servisa. Prije toga možete provjeriti sa nekom drugom otpremničkom tvrtkom imaju li iste probleme. Ako imaju, velika je vjerojatnost da se radi o problemu u radu G2B servisa.
Rješenje: Ako problemi u komunikaciji nisu uzrokovani problemima iz koraka 1 i/ili 2, onda kontaktirajte Vašu IT službu kako bi utvrdila nastaje li problem zbog postavki proxy poslužitelja. Možete im pomoći tako da im date adresu (g2b.carina.hr) i "port" (8446) od G2B servisa. |
Te poruke Vam šalje G2B servis, a većinom se odnose na registraciju tvrtke i njenih zaposlenika za korištenje usluga eCarine. Više o registraciji za korištenje usluga eCarine možete pročitati u eCarina (G2B servis). E007 - Gospodarstvenik nije autoriziran za rad s G2B ServisomE007 Gospodarstvenik nije autoriziran za rad s G2B servisom Vaša tvrtka nije registrirana u G2B administraciji. Rješenje: Potrebno je registrirati tvrtku za korištenje usluga eCarina. Tvrtku registrirate na stranicama Carine ( http://www.carina.hr/e_carina/G2B.aspx), a upute za registraciju se nalaze u dokumentu Upute za korištenje aplikacije za G2B registraciju gospodarstvenika na istoj stranici. E005 - Gospodarstvenik nije autoriziran za rad s aplikacijomE005 - Gospodarstvenik nije autoriziran za rad s aplikacijom Vaša tvrtka je registrirana za rad sa G2B-om, ali nije autorizirana za rad sa poslovnim sustavom (NCTS, AIS, ECS itd.). Rješenje: Potrebno je prijaviti se u aplikaciju za administraciju korisnika usluga eCarine ( http://www.carina.hr/e_carina/G2B.aspx) i dodati taj poslovni sustav. Izrezak iz carinske aplikacije za administraciju korisnika za korištenje usluga eCarina. Ako nakon dodavanja poslovnog sustava dobivate istu poruku o grešci, potrebno je pričekati da se sustav ažurira. E004 - Potpisnik zaprimljene poruke nije ovlašten za rad s aplikacijomE004 Potpisnik zaprimljene poruke nije ovlašten za rad sa aplikacijom Vaša tvrtka je autorizirana za rad sa poslovnim sustavom (NCTS, AIS, ECS itd.), ali Vi niste. Rješenje: Potrebno je prijaviti se u aplikaciju za administraciju korisnika usluga eCarine ( http://www.carina.hr/e_carina/G2B.aspx) i dodati taj poslovni sustav na razini zaposlenika. Izrezak iz carinske aplikacije za administraciju korisnika za korištenje usluga eCarina. Ako nakon dodavanja poslovnog sustava dobivate istu poruku o grešci, potrebno je pričekati da se sustav ažurira. E003 - Elektronički potpis zaprimljene poruke nije ispravanE003 Elektronički potpis zaprimljene poruke nije ispravan Postoje problemi s Vašim certifikatima. Rješenje: Kontaktirajte podršku izdavača certifikata (FINA-e) na info@fina.hr ili 0800 0080. E001 - Interni problemi u radu G2B serivsaE001 Interni problemi u radu G2B sustava Interni problemi u G2B servisu. Rješenje: Pričekajte dok problem ne bude otklonjen. Možete kontaktirati podršku Carine (helpdesk@carina.hr) kako biste saznali vrijeme kad bi problem mogao biti otklonjen. |
Spojite čitač u PCSpojite čitač u PC Obavijest da treba priključiti uređaj na kojem se nalaze certifikati (kartica ili "usb stick") u računalo. Rješenje: Priključite uređaj sa certifikatima u računalo. Ako je uređaj sa certifikatima priključen u računalo, a dobivate ovu poruku, provjerite u donjem desnom dijelu ekrana (kraj sata) ikonu od ActivClienta (programa za upravljanje certifikatima) kako biste vidjeli status uređaja sa certifikatima. Ako ikona pokazuje da uređaj sa certifikatima nije priključen u računalo , a priključen je, isključite uređaj iz računala i ponovo priključite. Ako računalo i dalje ne prepoznaje uređaj (i dalje ima istu ikonu), kontaktirajte Vašu IT službu. Stavite karticu u čitačStavite karticu u čitač Ova greška se događa samo u slučaju da koristite čitač kartice, ne i kod korištenja "USB sticka". Ona obavještava da je čitač priključen u računalo, ali se kartica ne nalazi u čitaču . Rješenje: Umetnite karticu u čitač. |
SSL certifikat ne postoji na kartici Ovo je posljedica greške u komunikaciji između eCO-a i programa ActivClient (programa za upravljanje certifikatima). Rješenje: Kako biste otklonili problem, potrebno je isključiti pa priključiti uređaj sa certifikatima iz računala, a zatim zatvoriti i ponovo otvoriti eCO. |
Ako Vam se pojave greške koje nisu navedene u ovom poglavlju, možete ih pronaći u prilogu Popis odabranih grešaka koje se mogu pojaviti prilikom korištenja G2B servisa dokumenta Upute za korištenje aplikacije Carinski G2B klijent (na stranici http://www.carina.hr/e_carina/G2B.aspx) u kojem su navedene sve greške koje se mogu dogoditi. |