Greške u komunikaciji sa carinskim sustavom

Tijekom rada sa carinskim sustavom (slanje i preuzimanje poruka) mogu se dogoditi greške. One mogu biti uzrokovane problemima u komunikaciji s G2B servisom ili neispravnom (nepotpunom) registracijom gospodarskog subjekta (Vaše tvrtke) i njegovih zaposlenika za korištenje usluga eCarine.

Ovo je lista najčešćih grešaka vezanih za G2B komunikaciju i registraciju, a poredane su prema učestalosti pojavljivanja.

Otvori/zatvoriSustav se nije odazvao u očekivanom vremenu
Sustav se nije odazvao u očekivanom vremenu

Sustav se nije odazvao u očekivanom vremenu

Do ove greške će doći ako eCO ne uspije uspostaviti komunikaciju s G2B servisom. Tri problema mogu ovo uzrokovati:

1.Vaše računalo nema pristup internetu.

Rješenje:

Jedan od načina na koji možete brzo provjeriti ima li Vaše računalo pristup internetu je otvaranjem internetskog preglednika (IExplorer, Firefox, Chrome i dr.) i učitavanjem određene stranice (primjerice, weblink www.google.hr). Ako se stranica ne učita, znači da Vaše računalo nema vezu s internetom.

Ako problem ne uspijete otkloniti sami, kontaktirajte Vašu IT službu ili pružatelja internetskih usluga.

2.G2B sustav nije dostupan zbog internih problema.

Rješenje:

Kontaktirajte podršku Carinske uprave (helpdesk@carina.hr) kako biste saznali postoje li problemi u radu G2B servisa. Prije toga možete provjeriti sa nekom drugom otpremničkom tvrtkom imaju li iste probleme. Ako imaju, velika je vjerojatnost da se radi o problemu u radu G2B servisa.

3.Postavke proxy poslužitelja nisu ispravno podešene.

Rješenje:

Ako problemi u komunikaciji nisu uzrokovani problemima iz koraka 1 i/ili 2, onda kontaktirajte Vašu IT službu kako bi utvrdila nastaje li problem zbog postavki proxy poslužitelja. Možete im pomoći tako da im date adresu (g2b.carina.hr) i "port" (8446) od G2B servisa.

Otvori/zatvoriPoruke vezane za registraciju za korištenje usluga eCarine (E00X)

Te poruke Vam šalje G2B servis, a većinom se odnose na registraciju tvrtke i njenih zaposlenika za korištenje usluga eCarine. Više o registraciji za korištenje usluga eCarine možete pročitati u eCarina (G2B servis).

E007 - Gospodarstvenik nije autoriziran za rad s G2B Servisom

E007 Gospodarstvenik nije autoriziran za rad s G2B servisom

E007 Gospodarstvenik nije autoriziran za rad s G2B servisom

Vaša tvrtka nije registrirana u G2B administraciji.

Rješenje:

Potrebno je registrirati tvrtku za korištenje usluga eCarina. Tvrtku registrirate na stranicama Carine (weblink http://www.carina.hr/e_carina/G2B.aspx), a upute za registraciju se nalaze u dokumentu Upute za korištenje aplikacije za G2B registraciju gospodarstvenika na istoj stranici.

E005 - Gospodarstvenik nije autoriziran za rad s aplikacijom

E005 - Gospodarstvenik nije autoriziran za rad s aplikacijom

E005 - Gospodarstvenik nije autoriziran za rad s aplikacijom

Vaša tvrtka je registrirana za rad sa G2B-om, ali nije autorizirana za rad sa poslovnim sustavom (NCTS, AIS, ECS itd.).

Rješenje:

Potrebno je prijaviti se u aplikaciju za administraciju korisnika usluga eCarine (weblink http://www.carina.hr/e_carina/G2B.aspx) i dodati taj poslovni sustav.

podsustavi_gospodarstvenik_zoom85

Izrezak iz carinske aplikacije za administraciju korisnika za korištenje usluga eCarina.

Ako nakon dodavanja poslovnog sustava dobivate istu poruku o grešci, potrebno je pričekati da se sustav ažurira.

E004 - Potpisnik zaprimljene poruke nije ovlašten za rad s aplikacijom

E004 Potpisnik zaprimljene poruke nije ovlašten za rad sa aplikacijom

E004 Potpisnik zaprimljene poruke nije ovlašten za rad sa aplikacijom

Vaša tvrtka je autorizirana za rad sa poslovnim sustavom (NCTS, AIS, ECS itd.), ali Vi niste.

Rješenje:

Potrebno je prijaviti se u aplikaciju za administraciju korisnika usluga eCarine (weblink http://www.carina.hr/e_carina/G2B.aspx) i dodati taj poslovni sustav na razini zaposlenika.

podsustavi_korisnik_zoom85

Izrezak iz carinske aplikacije za administraciju korisnika za korištenje usluga eCarina.

Ako nakon dodavanja poslovnog sustava dobivate istu poruku o grešci, potrebno je pričekati da se sustav ažurira.

E003 - Elektronički potpis zaprimljene poruke nije ispravan

E003 Elektronički potpis zaprimljene poruke nije ispravan

E003 Elektronički potpis zaprimljene poruke nije ispravan

Postoje problemi s Vašim certifikatima.

Rješenje:

Kontaktirajte podršku izdavača certifikata (FINA-e) na info@fina.hr ili 0800 0080.

E001 - Interni problemi u radu G2B serivsa

E001 Interni problemi u radu G2B sustava

E001 Interni problemi u radu G2B sustava

Interni problemi u G2B servisu.

Rješenje:

Pričekajte dok problem ne bude otklonjen. Možete kontaktirati podršku Carine (helpdesk@carina.hr) kako biste saznali vrijeme kad bi problem mogao biti otklonjen.

Otvori/zatvoriSistemske greške

Spojite čitač u PC

Spojite čitač u PC

Spojite čitač u PC

Obavijest da treba priključiti uređaj na kojem se nalaze certifikati (kartica ili "usb stick") u računalo.

Rješenje:

Priključite uređaj sa certifikatima u računalo.

Ako je uređaj sa certifikatima priključen u računalo, a dobivate ovu poruku, provjerite u donjem desnom dijelu ekrana (kraj sata) ikonu od ActivClienta (programa za upravljanje certifikatima) kako biste vidjeli status uređaja sa certifikatima.

Ako ikona pokazuje da uređaj sa certifikatima nije priključen u računalo NoCardReader, a priključen je, isključite uređaj iz računala i ponovo priključite.

Ako računalo i dalje ne prepoznaje uređaj (i dalje ima istu ikonu), kontaktirajte Vašu IT službu.

Stavite karticu u čitač

Stavite karticu u čitač

Stavite karticu u čitač

Ova greška se događa samo u slučaju da koristite čitač kartice, ne i kod korištenja "USB sticka".

Ona obavještava da je čitač priključen u računalo, ali se kartica ne nalazi u čitaču NoCard.

Rješenje:

Umetnite karticu u čitač.

Otvori/zatvoriSSL certifikat ne postoji na kartici
SSL certifikat ne postoji na kartici

SSL certifikat ne postoji na kartici

Ovo je posljedica greške u komunikaciji između eCO-a i programa ActivClient (programa za upravljanje certifikatima).

Rješenje:

Kako biste otklonili problem, potrebno je isključiti pa priključiti uređaj sa certifikatima iz računala, a zatim zatvoriti i ponovo otvoriti eCO.

Otvori/zatvoriOstale greške

Ako Vam se pojave greške koje nisu navedene u ovom poglavlju, možete ih pronaći u prilogu Popis odabranih grešaka koje se mogu pojaviti prilikom korištenja G2B servisa dokumenta Upute za korištenje aplikacije Carinski G2B klijent (na stranici weblink http://www.carina.hr/e_carina/G2B.aspx) u kojem su navedene sve greške koje se mogu dogoditi.