Konvencija o ZPP-u, pod pojmom "provoz", propisuje postupak u kojem se roba, pod nadzorom nadležnih tijela, prevozi od jedne carinarnice jedne ugovorne strane do druge carinarnice iste ugovorne strane ili carinarnice neke druge ugovorne strane, preko najmanje jedne granice, pri čemu sve carinarnice zemalja potpisnica Konvencije o zajedničkom provoznom postupku preuzimaju funkciju otpremnih, provoznih, odredišnih i jamstvenih carinarnica.

Provozni postupak Zajednice

Provozni postupak Zajednice može biti vanjski (T1) i unutarnji (T2).

Postupak vanjskog provoza Zajednice (T1) omogućava kretanje robe, koja nema carinski status robe Zajednice, od jedne točke do druge unutar carinskog područja Zajednice.

Ako se roba Zajednice izvozi u zemlje EFTA-e ili se prevozi preko područja jedne ili više država EFTA-e, takva se roba stavlja u postupak vanjskog provoza Zajednice. Postupak vanjskog provoza se može koristiti i za robu koja se kreće preko područja trećih zemalja u slučaju kad se izvozi temeljem jedinstvene prijevozne isprave (npr. CIM,), sastavljene na carinskom području Zajednice. Prilikom kretanja robe preko područja trećih zemalja, postupak provoza Zajednice se prekida.

Postupak unutarnjeg provoza Zajednice (T2) omogućava kretanje robe Zajednice od jedne točke do druge unutar carinskog područja Zajednice, uz očuvanje carinskog statusa prilikom kretanja preko carinskog područja treće zemlje.

Zajednički provozni postupak

Zajednički provozni postupak omogućava kretanje robe koja nema status robe Zajednice (T1) i robe koja ima status robe Zajednice (T2) između zemalja Zajednice i zemalja EFTA-e, kao i među samim zemljama EFTA-e, uz uvjete propisane Konvencijom, prema potrebi uključujući robu koja se pretovaruje, ponovno izvozi ili skladišti, uvođenjem zajedničkog provoznog postupka bez obzira na vrstu i podrijetlo robe.

Zajednički provozni postupak se ne primjenjuje na poštanske pošiljke (uključujući poštanske pakete) koje se prevoze u skladu s aktima Svjetske poštanske unije, kad se ta roba prevozi od strane ili za nositelje prava i obveza temeljem tih akata.

Međutim, zajednički provoz koristi se za pošiljke brze dostave koje se kreću između zemalja EU i zemalja EFTA-e.