eRačun je elektronički dokument u PDF obliku, digitalno potpisan, i istovjetan je papirnatom računu koji dobivate poštom.

Više informacija što je eRačun i kako se eRačuni razmjenjuju s Vašim klijentima možete naći na stranicama servisa weblink Moj-eRačun.

U eCO-u eRačun je dodatni modul Računa za usluge pomoću kojeg možete elektroničkim putem slati račune klijentima.

Korisnički račun za elektroničko slanje računa

Sve račune šaljete iz eCO-a, ali prije nego što ih krenete slati, potrebno je kontaktirati weblink Moj-eRačun kako biste dobili korisničko ime i lozinku.

Otvori/zatvoriPodešavanje eCO-a za slanje u eRačuna

Nakon što ste od Moj-eRačun dobili korisničko ime i lozinku, potrebno ih je unijeti u eCO.

1.Uđite u postavke eCO-a klikom na eRačun_Setup_gumb i zatim klikom na Postavke programa.

eRačun_Postavke_programa

2.U postavkama kliknite na eRačun i odaberite karticu moj-eracun.

hmfile_hash_713975d8

3.Unesite korisničko ime i lozinku.

Napomena: u kartici Fiskalizacije unutar Matičnih podataka je potrebno unijeti (ako već nije uneseno) ime poslovnice i ono mora biti identično imenu koje je navedeno kao ime poslovnice u sustavu Moj-eRačun. Ako nije identično, eCO će Vam javiti grešku u komunikaciji prilikom slanja računa.

hmfile_hash_fb851b5a

Broj knjiženog računa u poslovnici iz primjera će izgledati ovako: 1-Centrala-1.

Otvori/ZatvoriSlanje eRačuna

Račune šaljete nakon što ih izradite i knjižite. Obavijest o eRačunu će biti poslana na email adresu koju ste upisali u karticu komitenta koji se nalazi u računu.

Račun možete poslati na dva načina.

Klikom na eRačun_e_ikona Pošalji eRačun na Alatnoj traci unutar Računa.

eRačun_Pošalji_iz_Računa

Izrezak računa za uslugu.

ILI

Klikom na eRačun_e_ikona Pošalji eRačun u izborniku na Alatnoj traci - Business > Prijavi.

eRačun_pošalji_eRačun

eRAC

Kad pošaljete račun, to će u ePorukama biti evidentirano kao eRAC.

eRačun_eRac

PRIP - Račun poslan i u pripremi

Nakon slanja, račun automatski dobije potvrdnu poruku U pripremi.

eRačun_PRIP

eRačun_PRIP_view

Izrezak poruke U pripremi.

Podatak ID iz poruke se koristi samo kao pomoć u interakciji s podrškom servisa Moj-eRačun u slučaju da dođe do nekih tehničkih problema, inače je nevažan.

Praćenje statusa preuzimanjem poruka

Daljnji razvoj događaja u vezi statusa eRačuna pratite preuzimanjem poruka.

Označite račun i unutar Alatne trake - Business > Prijavi kliknite na eRačun_Preuzmi_ikona Preuzmi status eRačuna.

eRačun_Preuzmi

U stupcu ISP možete vidjeti i otvoriti zadnje preuzetu/poslanu poruku.

Ako želite pratiti status za više eRačuna odjednom, imate dvije mogućnosti:

možete označiti račune za koje želite preuzeti poruke i kliknuti na eRačun_Preuzmi_ikona Preuzmi status eRačuna

ILI

možete koristiti opciju eRačun_Preuzmi_ikona Preuzmi staus eRačuna za razdoblje pomoću koje ćete preuzeti poruke za račune nastale u određenom razdoblju (7 dana, 14 dana, 30 dana, 6 mjeseci).

POSL - poslana obavijest primatelju

Par trenutaka nakon što ste poslali račun, možete preuzeti poruku Poslano, a označava da je Vašem klijentu poslana email obavijest o izdanom računu.

Klikom na PDF ikonu u ePoruke ili otvaranjem PDF-a iz eKošuljice, otvorit ćete račun identičan onom koji je dobio Vaš klijent.

eRačun_POSL

hmfile_hash_b3f39eb9

Izrezak poruke Poslano.

U slučaju da želite vidjeti email adresu na koju je poslan račun, osim u ovoj poruci, možete to vidjeti i u eRačun_Svojstva_ikonaSvojstvima računa u kartici eRačun. Također, u svojstvima možete vidjeti i tko je poslao račun.

hmfile_hash_f0cdca3a

Izrezak Svojstva, kartica eRačun.

DOST - Račun je dostavljen

Poruku Dostavljeno ćete dobiti kad Vaš klijent preuzme račun.

eRačun_DOST

hmfile_hash_8becf283

Izrezak poruke Dostavljeno.

Otvori/zatvoriPonovno slanje računa ili obavijesti o eRačunu

Ponovno slanje eRačuna (račun je poslan na krivu email adresu)

Račun možete poslati i nakon što je već prethodno poslan. To može biti korisno ako ste ga poslali na krivu email adresu. U tom biste slučaju prvo izmijenili email adresu u kartici komitenta, a onda biste ponovo poslali račun na isti način kao da ga prvi put šaljete, odnosno klikom na eRačun_e_ikona Pošalji eRačun. Nakon slanja, uslijedit će iste poruke kao da je prvi put poslan (opisano u poglavlju Slanje računa).

Slanje obavijesti o eRačunu (dodatni podsjetnik)

Ako želite Vašeg klijenta podsjetiti na račun, možete to učiniti slanjem eRačun obavijesti.

Kliknite na eRačun_e_ikona Pošalji eRačun obavijest u izborniku na Alatnoj traci - Business > Prijavi.

eRačun_Pošalji_Obavijest

PPOSL - ponovo poslana obavijest

Ponovno slanje obavijesti se evidentira kao PPOSL.

eRačun_PPOSL

hmfile_hash_d6efbf55

Izrezak poruke Ponovo poslano.

Nakon toga će ponovo uslijediti poruka POSL koja potvrđuje da je Vašem klijentu ponovo poslana obavijest o eRačunu.

Otvori/zatvoriGreške u komunikaciji (ERR) i račun nije dostavljen (NEUSP)

ERR - Greška u komunikaciji

Kod Greške u komunikaciji najčešće je problem u postavkama. Ako dobijete ovu poruku, provjerite jeste li upisali ispravno korisničko ime i ispravnu lozinku u postavkama eCO-a i odgovara li ime poslovnice imenu koje je registrirano u sustavu Moj-eRačun.

Ako ste utvrdili da su svi podaci ispravni i da odgovaraju, ali i dalje dobivate grešku kod slanja, kontaktirajte podršku Nove ICT.

eračun_ERR

hmfile_hash_6738e919

Izrezak poruke Greška.

NEUSP - račun nije dostavljen korisniku

Ako Vaš klijent nije preuzeo eRačun nakon što je prošlo više od 7 dana otkad ste ga poslali, dobit ćete poruku Neuspjelo.

eRačun_NEUSP

hmfile_hash_852cee52

Izrezak poruke Neuspjelo.

Provjerite zašto račun nije dostavljen. (Provjerite jeste li ga poslali na ispravnu email adresu.)

Ako želite ponovo poslati obavijest o eRačunu, možete to napraviti (vidi iznad poglavlje Ponovno slanje obavijesti o eRačunu).