Ako provozni postupak nije "završen" u određenom roku i na propisan način, Carina će pokrenuti postupak "potrage" radi završavanja tog postupka.

Razlozi nezavršavanja postupka mogu biti proceduralne pogreške ili nezakonite radnje (krađa, nestanak robe itd.).

Tijekom potrage Carina od Vas može zahtijevati dodatne informacije o deklaraciji putem poruke Zahtjev za informacijama o nepristigloj pošiljci (IE140).

Na taj ste zahtjev obavezni odgovoriti porukom Informacije o nepristigloj pošiljci (IE141) i dostaviti tražene podatke.

Važno je da pošaljete Informacije o nepristigloj pošiljci (IE141) u roku od 28 dana, inače će se Vaš odgovor smatrati "negativnim", odnosno, bit će pokrenut postupak za naplatu carinskog duga i podnesena prijava o počinjenju prekršaja.

Vremenski rokovi, dostavljanje "alternativnih dokaza", zaključenje postupka i naplata

Postupak potrage reguliran je člankom 365. Uredbe za provedbu Carinskog zakonika Zajednice (2454/93) i weblink Naputkom br. 5/11.

Pokretanje postupka potrage

Postupak potrage se pokreće u roku od 7 dana od dana koji je određen kao rok dospijeća pošiljke, a naveden je u poruci Pušteno u provoz (IE029).

"Odjel za potrage i zaključivanje postupaka" najprije razmjenjuje informacije sa carinskim uredom na odredištu kako bi se utvrdilo može li odredišni carinski ured dostaviti podatke koji su dovoljni za zaključenje postupka (u slučaju da se radi o propustu u proceduri na odredišnoj strani).

Ako ne uspije doći do podataka koji su dovoljni za završavanje postupka, poslat će Vam poruku Zahtjev za informacijama o nepristigloj pošiljci (IE140).

Porukom IE140 se od Vas zahtjeva da, u roku od 28 dana, odgovorite porukom Informacije o nepristigloj pošiljci (IE141) te da dostavite "alternativne dokaze" o završavanju postupka.

Alternativni dokazi

Alternativni dokazi mogu biti:

Isprave ovjerene od strane odredišnog carinskog ureda kojima se potvrđuje identitet robe i potvrđuje da je predmetna roba podnesena odredišnom uredu ili ovlaštenom primatelju, kao što su: preslika PPI-a, primjerak komercijalne isprave (npr. fakture), prijevozne isprave (npr. CMR-a), obavijesti o istovaru, teretnice te zrakoplovnih tovarnih listova i sl.
Carinske isprave izdane u trećoj zemlji ovjerene od strane carinskih tijela kojima je predmetna roba stavljena u carinski dopušteno postupanje ili uporabu. Kao dokaz mogu se koristiti primjerci deklaracija kojim je roba deklarirana u drugi carinski postupak.

Završetak postupka (dokaz "zadovoljavajući")

Ako je dostavljen vjerodostojan alternativni dokaz koji dokazuje da je postupak završen, onda se "zaključuje" provozni postupak u carinskom sustavu. U tom slučaju nema posljedica za sudionike u postupku.

To mogu biti slučajevi poput: podnesene su dvije deklaracije za istu pošiljku (najčešća situacija), vozač nije predočio PPI odredišnom uredu na izlasku iz EU, ovlašteni primatelj nije poslao Obavijest o dolasku (IE007)/Bilješke o istovaru (IE044), iako su roba i isprave su podneseni carinski djelatnik nije poslao odgovarajuće poruke za završetak postupka, roba se nije mogla staviti u carinski postupak jer čeka određenu dozvolu od državnih tijela  i sl.

Završetak postupka (naplata duga)

Ako se utvrdi da je došlo do "neispunjavanja obaveza" u postupku ili "izuzimanja" robe iz provoznog postupka pokreće se postupak naplate carinskog duga.

U slučaju neispunjavanja obaveza kao što su: ovlašteni pošiljatelj je stavio robu u postupak provoza, a nije plombirao robu ili nije odredio rok predaje odredišnom uredu, nepoštivanje propisanih rokova u dostavljanju informacija i sl. dužnik će biti Glavni obveznik (ako ste Vi Glavni obveznik, Vi ćete biti dužnik).

U slučaju izuzimanja robe iz provoznog postupka na način da je: roba ili dio robe je ukraden ili nestao tijekom prijevoza, krivotvoren dokaz o predaji robe na odredišnom uredu, prijevoznik je predao robu izravno primatelju i sl. dužnik se utvrđuje istragom iz načina nastanka duga.

Rok naplate počinje najkasnije mjesec dana nakon završetka potrage.

Iznos carinskog duga

Iznos carinskog duga za naplatu je jednak iznosu opterećenja jamstva u provoznom postupku.

Otvori/zatvoriZahtjev za informacijama o nepristigloj pošiljci (IE140)

Poruku Zahtjev za informacijama o nepristigloj pošiljci (IE140) će Vam Carina poslati u roku od 7 dana nakon isteka roka dospijeća određenim u poruci Puštanje u provoz (IE029).

potraga_ie140_zoom70

Važno: Ako ne preuzimate poruke redovito može se dogoditi da Vam promakne informacija da Vam je Carina poslala Zahtjev za dodatnim informacijama (IE140) za određenu deklaraciju. To može imati za posljedicu da ne odgovorite Carini porukom IE141 u propisanom roku (28 dana), što se smatra negativnim odgovorom i završava pokretanjem postupka naplate.

Kako se to ne bi dogodilo, pobrinite se da za svaku deklaraciju preuzmete Obavijest o razduženju (IE045) – poruku koja označava "zaključenje" provoznog postupka.

Možete si olakšati posao koristeći opciju Preuzmi poruke za razdoblje za preuzimanje poruka za sve deklaracije u Vašoj tvrtci za razdoblje koje ste odredili (detaljno objašnjeno ovdje). Na taj način, poruke možete preuzimati periodički, umjesto za svaku deklaraciju pojedinačno.

Otvori/zatvoriSlanje Informacija o nepristigloj pošiljci (IE141)

Poruku Informacije o nepristigloj pošiljci (IE141) ćete poslati nakon što ste zaprimili poruku Zahtjev o (IE140).

1.Označite deklaraciju i kliknite na opciju IE141 Informacije o nepristigloj pošiljci u Alatna traka - Business > Podnesi.

Potraga_Podnesi_izbornik

2.Ispunite potrebne podatke i kliknite na Podnesi.

potraga_ie141_zoom70

Primjer ispravno popunjene IE141

Informacije dostupne na papiru:
Ako imate alternativni dokaz, kliknite na opciju DA. Ako kliknete na opciju NE, Vaš odgovor će se smatrati negativnim, što znači da će biti pokrenuta naplata duga.
TC11  i Datum izdavanja TC11:
Ako je izdan obrazac TC11 i ovjeren od strane carinskog ureda na odredištu (ili ovlaštenog primatelja), kliknite na opciju DA. U polje datum unesite datum izdavanja.
Informativni tekst:
Napišite razlog zbog kojeg nije propisno završen provozni postupak i navedite dokaz koji ćete podnijeti.
Stvarni primatelj:
U slučaju da se on razlikuje od deklariranog primatelja, Carini su potrebni podaci o stvarnom primatelju kako bi ga kontaktirala.
Otvori/zatvoriObavijest o naplati (IE035)

Ako Carina utvrdi da postoji neispunjavanje obaveza u postupku ili da je roba nezakonito izuzeta iz provoznog postupka, pokreće se postupak naplate.

Carina će Vas o tome obavijestiti porukom Obavijest o naplati (IE035). U poruci se nalaze podaci o dužniku, iznosu duga, te nadležnom tijelu za naplatu.

Ako je očito da je roba nestala na putu do odredišnog carinskog ureda, naplata se može pokrenuti i bez pokretanja potrage.

ie035_forma_zoom70

Primjer obavijesti o naplati. Potraživanje duga od Glavnog obveznika. Nadležno tijelo

za naplatu je iz države odredišta.

Vidi također:

Podnošenje (provozni postupak)

Slanje/Preuzimanje IE poruka