Brix je rješenje koje pokriva sve segmente kretanja
carinske i trošarinske robe u, iz i kroz carinsko područje EU.U aplikaciju je ugrađeno 25 godišnje iskustvo u razvoju
softverskih rješenja iz područja carinskog poslovanja.
O uspješnosti rješenja svjedoči preko 500 otpremničkih,
logističkih i trgovačkih tvrtki, korisnika aplikacije.Aplikacija je modularna, konfigurabilna i stalno se obogaćuje novim funkcionalnostima.
Neprestano se usklađuje sa promjenama zakona i propisa.To je proizvod kojega se voli jer izgleda poznato, brzo se uči i lako pamti.
Centralno mjesto gdje su pohranjeni svi dokumenti vezani za jedan poslovni događaj
Uz jezgru aplikacije dolaze prateći i upravni dokumenti, obrasci i isprave u propisanoj formi, potrebni za primjenu propisa, vezanih uz carinski postupak za koji je roba deklarirana. Unosnim se formama - predlošcima, prenose podaci iz prethodno upisanih carinskih deklaracija.
Prateći dokumenti su unosne PDF forme, propisanog obrasca, fiksnog sadržaja s integriranim šifrarnicima i pojašnjenjem o popunjavanju obrasca. Zbirka sadrži 50-ak obrazaca:
Za dokumente za koje nije propisan obrazac, već samo nužan sadržaj, izrađena je skupina Upravnih dokumenata u RTF formatu. Takve predloške, uz minimalno znanje i napor, korisnik može kreirati i sam.
AEO (engl. Authorised Economic Operator) ovlašteni gospodarski subjekt pouzdan u kontekstu svojih postupaka vezanih uz carinu te kao takav ima pravo na olakšice. Neke od njih su: manje fizičkih i dokumentarnih kontrola; prioritetna obrada u slučaju odabira za kontrolu; mogućnost zahtjevanja određenog mjesta za takvu kontrolu itd. Gospodarski subjekti mogu ishoditi dva statusa pojednostavljenja: AEOC - carinska pojednostavljenja i AEOS – sigurnost i zaštita.
Zakonodavni okvir koncepta AEO-a sadržan je u Carinskom zakoniku Unije i provedbenim propisima:
Trenutne smjernice za dobivanje AEO statusa (TAXUD/B2/047/2011 – Rev.6) preporučaju korištenje Upitnika za samoprocjenu.
Ovaj upitnik pomaže potencijalnom kandidatu za dobivanje AEO statusa da utvrdi koliko svojim procedurama, organizacijom i praksom omogućava sigurnost pošiljke u svim fazama "života" - proizvodnji, transportu, dopremi, otpremi, nabavci i skladištenju, uvozu, izvozu, provozu i drugom.
Brix je apsolutna informatička podrška udovoljavanju AEO kriterija, a koji se odnose na:
Članak UPCZU-a | Zahtjevana funkcionalnost | Opis | Funkcionalnosti aplikacije Brix |
---|---|---|---|
24.1 | PREVENTIVNO PODUZETE MJERE ZA SMANJENJE BROJA GREŠAKA | Ispunjavanje carinskih zahtjeva - osoba iz točaka (a) do (c) u posljednje tri godine prije podnošenja zahtjeva nisu teže ili višekratno kršile carinsko zakonodavstvo i porezna pravila. |
Brix omogućava centralizirano i hijerarhijski organizirano uređivanje baza podataka o artiklima i/ili robama koje su predmetom carinskog postupka. Korištenjem tako organiziranog okruženja gdje ovlašteni korisnici ili timovi tarifiraju robu, u potpunosti se gubi potreba za svakodnevnim, opetovanim tarifiranjem roba, pri čemu se smanjuje mogućnost pogreške. Ugrađeni sustav provjere unesenih podataka osigurava ispravnost dokumenta prema pravilima i uvjetima, te formalnim zahtjevima prije prijavljivanja dokumenta u sustav eCarine. Osim Zakonom i provedbenim propisima propisanih pravila, Brix upozorava korisnika i o potencijalnim nekorektnostima u unesenim podacima (npr. provjera neto težine u odnosu na količinu u dodatnim jedinicama mjere u litrama, kilogramima, kilogramima ocijeđene mase, kubnim metrima, itd). Sustav dnevnog ažuriranja referentnih podataka - TARIC i šifrarnika, kao i sa Zakonom usklađenih nadogradnji aplikacije osiguravaju usklađenost sa carinskim propisima. |
25.1 (a) | OLAKŠAVANJE CARINSKE KNJIGOVODSTVENE KONTROLE | Podnositelj zahtjeva mora održavati računovodstveni sustav koji je sukladan općim usvojenim računovodstvenim načelima i koji omogućuje carinske knjigovodstvene provjere i vodi arhivsku evidenciju koja omogućuju kontrolni slijed od trenutka evidentiranja podataka. |
U dnevniku događaja vodi se evidencija koja omogućava da se uđe u trag nekom podatku od trenutka njegovog ulaska u podatkovni sustav do trenutka izlaska iz njega. Svaki dokument ima svoju vremensku sljedivost po kriterijima: izvršitelj, obavljene aktivnosti (izrađen, mijenjan, štampan, poslan elektroničkom poštom...) i vrijeme obavljene aktivnosti. Osim ovih elemenata svaki elektronički potpisani dokumenti razmijenjen sa carinom ili drugim državnim institucijama ima arhivirane poruke od trenutka prve poslane poruke, pa do posljednje razmijenjene poruke u propisanoj proceduri. Nasljeđivanjem podataka iz deklaracija, odnosno IE poruka u račun za uslugu, kreiranjem unaprijed definiranih stavaka i ugovornih elemenata umanjuje se mogućnost pogreške pri izradi financijskih dokumenata. Povezivanje sa korisnikovim ERP-om i automatski prijenos računa za usluge i drugih financijskih podataka u knjigovodstveni sustav u potpunosti uklanja mogućnost greške koja bi nastala prepisivanjem. |
25.1 (d) | MOGUĆNOST CARINSKIH PROVJERA | Podnositelj zahtjeva mora carinskom tijelu omogućiti fizički ili elektronički pristup carinskoj i prijevoznoj dokumentaciji. |
Carinskom tijelu bilo koje države članice EU može se omogućiti elektronički pristup, ispitivanje i analiza svih elektronički potpisanih deklaracija uz koje se u eKošuljici nalaze i svi pripadajući:
|
25.1 (h) | POSTUPCI ZA ARHIVIRANJE | Podnositelj zahtjeva mora imati zadovoljavajuće postupke za arhiviranje svojih evidencija te zaštitu od gubitka podataka. |
Brix omogućava korisniku uvid u evidenciju izrade sigurnosnih kopija baze podataka. Pri tome aplikacija upozorava o nepravilnostima. Poruke su jasno prikazane u korisničkom sučelju. Smještanjem baze podataka u Cloud servis, gdje se osiguravaju visoka raspoloživost sustava, informacijska sigurnost i višestruke sigurnosne kopije. u neki od sigurnih data-centara ovlaštenih i standardiziranih prema mjerilima informacijske sigurnosti (ISO27001:2013). Brix nema ograničenja vezana uz trajanje čuvanja podataka. Proizvođač predlaže najbolje opcije individualnim pristupom, nakon obavljene analize rizika ili analize štete. |
25.1 (j) | ZAŠTITA RAČUNALNOG SUSTAVA | Podnositelj zahtjeva mora imati odgovarajuće sigurnosne mjere za zaštitu svog računalnog sustava od neovlaštenog pristupa te zaštitu svoje dokumentacije. |
Aplikacija osigurava hijerarhijski pristup podacima. Administratorska uloga uz koju dolaze najviše ovlasti, osigurava kontrolu pristupa i razinu ovlasti za sve ostale korisnike aplikacije. Službenik za informacijsku sigurnost na ovaj način u potpunosti kontrolira pristup osjetljivim podacima. Definira se vlastita organizacijska struktura poduzeća, korisnike aplikacije organizira se u grupe, a na svim razinama određuju se dozvole i prava korisnika aplikacije Pristup bazi podataka osiguran je dvjema odvojenim razinama autentikacije Korištenje baze podataka na serveru (administracija/sistemski radovi) zahtijeva korištenje kombinacija korisničkog imena i lozinke različito od onog kada se podaci iz baze koriste kroz aplikaciju. |
Osnovu instalacije čini Jezgra instalacije
na koju se istaliraju moduli aplikacije.Jezgra je ekvivalent operativnom sustavu na računalima.
Brix (minimalno jezgra) instalira se na fizičko računalo.
Kod zamjene računala aktivira se licenčno upozorenje
pri čemu korisnik kontaktira Nova ICT podršku radi ponovne aktivacije.